Om Ekorrens Ekologiska

Om Ekorrens Ekologiska

Ekorrens Ekologiska ble startet i 2008 av Erika Hillergren og Charlotte Bladh André, som ønsket å vise at økologisk er godt og å utvide godtehyllene med et sunnere alternativ. Høsten 2014 ble Ekorrens Ekologiska kjøpt opp av Arvid Nordquist som en naturlig utvidelse av varemerket som står for smak og bærekraft.

Erika Hillergren og Charlotte Bladh André startet opp Ekorrens Ekologiska i 2008 med stor overbevisning, energi og lyst. De bestemte seg for et ekorn, ettersom det er en energisk krabat som jobber bærekraftig. Dessuten begynner "ekorre" med bokstavene eko. Ekorrens Ekologiska skal lokke flere til å ta økologiske valg i butikken. Et økologisk merke (f.eks. EU-merket og Debio) forteller at varen er laget på en bærekraftig måte og ikke inneholder noen merkverdigheter.

Ekorrens Ekologiska står også for et ønske om at flere skal oppdage at økologisk er bedre – både for vår helse, dyrene og naturen. Nordmenn ligger i verdenstoppen når det gjelder å spise godteri, og vi er mange som lurer på hva vi egentlig putter i oss.

I Arvid Nordquist står smak og bærekraft helt sentralt. Vi deler Erika og Charlottes verdier når det gjelder økologi og bærekraft. Og vi mener alle at det skal være lett for forbrukerne å kjøpe sunn mat som kommer fra dyr og natur som blir behandlet med respekt. Derfor føltes oppkjøpet av Ekorrens Ekologiska høsten 2014 som et selvsagt valg.

Oppkjøpet av Ekorrens Ekologiska ligger helt i linje med Arvid Nordquists fokus på langsiktig bærekraftig virksomhet. Varemerket og sortimentet utvikler dessuten vår posisjon i kategorien sukkervarer.

Håkan Ljungqvist, direktør i Arvid Nordquist

Alt godteri fra Ekorren er økologisk sertifisert og klimakompensert. Mye av godteriet er dessuten vegetarisk, glutenfritt og uten laktose.