Det er vårt ansvar å arbeide for at kundenes behov for matvarer og husholdningsnære produkter blir tilfredsstilt på en måte som ikke går ut over behovene til kommende generasjoner.
SLIK JOBBER VI MED
bærekraft i verdikjeden vår

Produkter med liten miljøpåvirkning viser den beste nåværende kvaliteten
Vår produktportefølje spiller en avgjørende rolle for vår påvirkning på mennesker og miljø. Hvert merke i vår portefølje er unikt og har sin egen individuelle bærekraftsoppgave. Vår portefølje inkluderer vår egen Arvid Nordquist Kaffe & Te, som vi forvalter selv. I tillegg har vi ansvar for flere merker innen mat og for vin & øl produsenter. Disse produsentene deler mange av de samme bærekraftsoppgavene som vi har med kaffen vår. I tillegg har vi våre Non Food-produkter innen vask og rengjøring, hudpleie og batterier med andre oppgaver enn de man ser for mat og drikke. Felles for flere av disse merkene er at de produseres i land, eller med råvarer fra land, langt unna. Med det følger et ekstra stort ansvar.
Vårt ansvar er å prøve å forhindre eventuelle negative effekter som kan oppstå på grunn av våre aktiviteter. Dette gjør vi ved å analysere risikoer og kartlegge tiltak i vår leverandørkjede.

BÆREKRAFTARBEID I VÅR VERDIKJEDE

SC Johnson
- dedikert til å gjøre verden bedre i dag for fremtidige generasjoner

KWV
Vin- og brennevinsprodusent med omfattende bærekraftsarbeid

Nissin Foods
En bærekraftig fremtid

Arvid Nordquist Kaffe
Les mer om bærekraftsarbeidet bak kaffen vår

Blue Sun
Les om hvordan Bluesun jobber med bærekraftig innovasjon i vaskemiddelkategorien

Dr. Schär
- tar ansvar som produsent av glutenfrie produkter

Chateau Musar
Les mer om Hochar-familiens filosofi innen vinproduksjon
Les mer

Code of conduct
Les våre etiske retningslinjer

Bærekraftsrapport
Les mer i vår bærekraftsrapport

Sertifiseringsguide
Se sertifiseringsguide
Se også vår Interessentanalyse her